28 listopada 2011

Packi z jablkami

Dziś przepis na proste i zarazem pyszne placuszki z jabłkiem... doskonale smakuja tez z truskawkami jak i innymi owocami....  można przepis potraktować jako bazę i wkładać  w nie co dusza zapragnie :) 
Placki po raz pierwszy usmażyłam na sklarowanym maśle którego ostatnio jestem wielka fanką i używam do wszystkiego. I tym razem mnie nie zawiodło na ok. 20 placuszków zużyłam niecałe dwie łyżeczki , a zapach w domu nieziemski smażenia na masełku. Polecam gorąco..... A teraz czas zacząć zabierać się do spisania tego przepisu ....


Składniki :
  • 200 g mąki 
  • 250 ml mleka (szklanka)
  • 1 duże jajko 
  • 1 łyżka oleju do ciasta
  • 1 łyżeczka proszku  do pieczenia 
  • 2 łyżki cukru waniliowego  
  • szczypta soli 
  • 2 jabłka nieduże 
  • cukier puder ( można dodać również do ciasta jeśli lubicie bardziej słodkie )
  • klarowane masło

Mąkę przesiać do miski dodać proszek do pieczenia , cukier waniliowy i sól.
Dodać jajko, mleko i olej.
Dokładnie wymieszać. 
Do przygotowanej masy zetrzeć jabłka.


Nakładamy łyżka bądź chochelka w zależności jak duże placki chcemy uzyskać 


Ja każdą porcje placków zdjętych z patelni  odsączam z tłuszczu na ręczniku papierowym.
tak usmażone wykładamy na talerz i obsypujemy obficie cukrem pudrem.
Można posmarować dodatkowo dżemem :)



3 komentarze: