12 grudnia 2011

Ajvar-pasta z papryki i bakłażana

Ajvar- jak dla mnie pyszny dodatek do wszystkiego.
Rewelacyjnie pasuje do wędlin, pasztetów i jako dodatek do mięs. A może ty znajdziesz inne zastosowanie?
Ostatnio przy okazji pisania tego bloga stałam się zwolenniczką przygotowywania w domu pewnych słoikowych wersji np. tej pasty którą mozna tak prosto przygotować w domu.
Więc zabrałam się do przeszukiwania internetu w celu inspiracji i znalazłam ją tutaj.
Po małych modyfikacjach powstała pasta .


Składniki :

  •  3 czerwone papryki 
  • 10 łyżek oliwy ( oliwy z oliwek )
  •  bakłażan
  • 0,5 łyżeczki chili
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 cebula 
  • 250 g mięsistych pomidorów
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • sól pieprz słodka papryka 


Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni.
Paprykę dokładnie myjemy i pozbywamy się gwiazd  nasiennych . Kroimy na ćwiartki.
Blachę wykładamy papierem do pieczenia , układamy paprykę grzbietem do góry i zapiekamy ok 20 min. 
Wyjmujemy, blachę kładziemy na kuchence i przykrywamy ściereczka i dajemy jej ok 10 min na ostygniecie.
Po tym czasie skórka powinna już sama odchodzić. 


Bakłażana  pozbawiamy ogonka i kroimy w dość drobną kostkę , dodajemy pokrojone w kostkę pomidory i posiekana cebulę , wyciskamy czosnek.


Do warzyw dodajemy paprykę (jej nie kroiłam)
Dodajemy 10 łyżek oliwy,sok z cytryny ,sól,pieprz i słodką paprykę.
Wszystko traktujemy blenderem (nie musi powstać mus)
Pasta wychodzi dość rzadka wiec po zmiksowaniu można podgotować żeby woda odparowała i zgęstniała 



Gotowe !!! Smacznego

Z podanej ilości wychodzi dość sporo, jeden słoiczek można zawekować bądź zamrozić

2 komentarze:

  1. ja tez uwielbiam ajvar sama jeszcze nie robiłam;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. koniecznie spróbuj rewelacyjnie smakuje z pasztetem z soczewicy

    OdpowiedzUsuń