19 grudnia 2011

Biszkoptowe ciasteczka

W ramach świątecznych porządków znalazłam starą książkę kucharską, nie miała ani jednego obrazka dania….matko zapomniałam że takie książki jeszcze są. Teraz jest tyle pięknych książek z pięknymi zdjęciami, no i oczywiście piękne blogi.. więc ciężko było mi jakoś coć ciekawego znaleść więc na początek wybrałam coś łatwego no i proszę  trafiłam 


Składniki :
  • ·  2 duże jajka (lub 3 małe)
  • ·  3 kopiaste łyżki cukru pudru
  • ·  2 kopiaste łyżki maki tortowej
  • ·  Cukier waniliowy

Białka ubić na bardzo sztywną pianę , dodać cukier puder i dokładnie wymieszać by powstała piękna błyszcząca piana …


Nie przerywając ubijania dodawać po jednym żółtku i cukier waniliowy. Następnie dodać siejąc przez sitko mąkę. Delikatnie zarabiamy ciasto najlepiej drewniana łyżka .
Gdy składniki się połączą małą łyżeczką wykładamy porcję ciasta na blachę wyłożoną papierem do pieczenia formując dosyć wysokie okrągłe ciasteczka. 


Wstawiamy do nagrzanego do 150 stopni piekarnik na 15 min. 


 
Ja postanowiłam ciasteczka przełożyć masłem orzechowym ale dżem czy nutella będą również jak najbardziej wskazane 



Smacznego !!!!!

1 komentarz: